A
Táblázat.hu-t rendszeresen használó beszerzők közül sokan arra
panaszkodnak, hogy a beszállítók nem reagálnak időben a megkeresésükre.
Annál csak egy nagyobb hibát követhet el egy cég, ha lassan reagál az
ajánlatra: az, ha egyáltalán nem reagál.
Legutóbbi felmérésünk
szerint a hazai beszállítók közül minden negyedik ezt rendszeres
problémaként érzékeli a potenciális beszállitóknál.
Annak
érdekében, hogy az Ön cége ne essen el üzleti lehetőségektől azért, mert
az értékesítői nem elég gyorsak, összegyűjtöttünk néhány gyakorlati
tippet, melyekkel gyorsíthatja az ügyfélkiszolgálást.
1. Az ajánlatkérések romlandóak
Egy
ajánlatkérés általában 1-3 munkanapig “forró”, azaz az Ön cégének ennyi
ideje van arra, hogy érdemben reagáljon rá. Minél előbb válaszol a
bejövő megkeresésre, annál nagyobb az esélye, hogy a konkurencia még nem
csapott le az ajánlatkérőre.
2. Küldjön személyre szabott ajánlatot
Kutatásunk
szerint az ajánlatok 8%-a nem arról a termékről szól, amire az igény
érkezett. Sokszor még a termékkategória sem egyezik! Ez egy meglehetősen
magas arány, amit az Ön vállalkozása egy kis energiabefektetéssel
biztosan nem fog növelni. Mit tehet Ön, hogy az ajánlata ne landoljon a
kukában?
- Az ajánlat beérkezése után érdemes telefonon is felvenni a kapcsolatot a beszerzővel és pontosítani az igényeket.
- Az értékesítőnek egyszerre egy ajánlatkészítéssel foglalkozzon, vagyis ne szerkesszen párhuzamosan többet, mert ezzel növeli a hibázás lehetőségét.
- Mielőtt az értékesítő kiküldi az ajánlatot, győződjön meg róla, hogy biztosan azt a terméket tartalmazza-e, amire a beszerzőnek szüksége van.
- A pontosítás során kiderülhet, hogy a beszerzőnek nem arra a termékre van szüksége, mint amire ajánlatot kért.
Ebben az esetben az ajánlatküldéskor hivatkozzunk a
telefonbeszélgetésre, így biztosan nem lesz félreértés.
Néhány perc
alatt kiderült, hogy a probléma olyan összetett, amit egy targonca nem
tud megoldani, egy automata raktári tárolórendszer viszont igen. Miután
megköttetett az üzlet, az ajánlatkérő elégedett volt, mivel teljes
mértékben megoldották a problémáját, és a beszállító is örült, mivel
lett egy elégedett ügyfele, aki ráadásul sokkal nagyobb értékben
vásárolt, mint azt az eredeti ajánlat alapján feltételezni lehetett.
3. Ha csúszna az ajánlat kiküldése
Vannak
esetek, amikor az ajánlat olyan összetett, hogy több napig vagy akár
egy-két hétig is eltart az elkészítése. Sok ügyfelünk ott hibázik, hogy
ilyen esetben buzgón dolgozik az ajánlaton, de elfelejti erről
tájékoztatni az ajánlatkérőt, aki csak vár és vár.
Ezt nem érdemes megvárni, mert súlyos összegekbe kerülhet az Ön cégének!
Ha több napig készül egy ajánlat, akkor érdemes felhívni az ajánlatkérőt vagy emailt írni neki, és közölni vele egy körülbelüli időpontot, amikor érkezik az ajánlat. Így az Ön értékesítője is nyugodtan tud dolgozni a részletes ajánlaton és az érdeklődő bizalma is töretlen a cég iránt.
A legfontosabb, hogy a beszerző érezze, hogy foglalkoznak vele, ezt az Ön értékesítője pedig úgy érheti el, hogy folyamatosan tartja vele a kapcsolatot és tájékoztatja arról, hogy hol tart a folyamat.
4. Ha speciális a kérés
A
Táblázat.hu-t használó beszerzők közül sokan nehezményezik, amikor nem
világos számukra, hogy egy potenciális beszállítócégnél ki foglalkozik
az ő ajánlatkérésükkel, és minden nap valaki más hívogatja őket, aki
általában ugyanazokat a kérdéseket teszi fel az igényelt
termékről/szolgáltatásról. Ha olyan összetett az igény, hogy több
személy bevonása szükséges a teljes ajánlat összeállításához, akkor is
törekedjünk arra, hogy az ajánlatkérővel csak egyetlen kolléga legyen
kapcsolatban. Nem fest jó képet a cégről, ha különböző osztályok
hívogatják a beszerzőt, akinek minden esetben el kell mondania az igénye
részleteit. Egy ajánlatkérőhöz érdemes egy accountot rendelni, akinek
az is a feladata, hogy begyűjtsön minden lényeges információt az ajánlat
összeállításhoz.
Hogyan juthat új vevőkhöz, ajánlatkérésekhez?
Ha szeretne új érdeklődéseket, ajánlatkéréseket begyűjteni és ezekből új vevőket nyerni jelentkezzen egy ingyenes konzultációra tanácsadónkkal. Ezeken túl számos, a fentiekhez hasonló gyakorlati tanácsot osztunk meg Önnel, melyeket akár azonnal elkezdhet alkalmazni az értékesítés növelése céljából.