Ezen múlik a legtöbb b2b üzlet sikeressége

A Táblázat.hu-t rendszeresen használó beszerzők közül sokan arra panaszkodnak, hogy a beszállítók nem reagálnak időben a megkeresésükre. Annál csak egy nagyobb hibát követhet el egy cég, ha lassan reagál az ajánlatra: az, ha egyáltalán nem reagál.

Legutóbbi felmérésünk szerint a hazai beszállítók közül minden negyedik ezt rendszeres problémaként érzékeli a potenciális beszállitóknál.

Annak érdekében, hogy az Ön cége ne essen el üzleti lehetőségektől azért, mert az értékesítői nem elég gyorsak, összegyűjtöttünk néhány gyakorlati tippet, melyekkel gyorsíthatja az ügyfélkiszolgálást.

 

1. Az ajánlatkérések romlandóak

Egy ajánlatkérés általában 1-3 munkanapig “forró”, azaz az Ön cégének ennyi ideje van arra, hogy érdemben reagáljon rá. Minél előbb válaszol a bejövő megkeresésre, annál nagyobb az esélye, hogy a konkurencia még nem csapott le az ajánlatkérőre.

 

2. Küldjön személyre szabott ajánlatot

Kutatásunk szerint az ajánlatok 8%-a nem arról a termékről szól, amire az igény érkezett. Sokszor még a termékkategória sem egyezik! Ez egy meglehetősen magas arány, amit az Ön vállalkozása egy kis energiabefektetéssel biztosan nem fog növelni. Mit tehet Ön, hogy az ajánlata ne landoljon a kukában?

 

  • Az ajánlat beérkezése után érdemes telefonon is felvenni a kapcsolatot a beszerzővel és pontosítani az igényeket.
  • Az értékesítőnek egyszerre egy ajánlatkészítéssel foglalkozzon, vagyis ne szerkesszen párhuzamosan többet, mert ezzel növeli a hibázás lehetőségét.
  • Mielőtt az értékesítő kiküldi az ajánlatot, győződjön meg róla, hogy biztosan azt a terméket tartalmazza-e, amire a beszerzőnek szüksége van.
  • A pontosítás során kiderülhet, hogy a beszerzőnek nem arra a termékre van szüksége, mint amire ajánlatot kért.

 

Ebben az esetben az ajánlatküldéskor hivatkozzunk a telefonbeszélgetésre, így biztosan nem lesz félreértés.
Néhány perc alatt kiderült, hogy a probléma olyan összetett, amit egy targonca nem tud megoldani, egy automata raktári tárolórendszer viszont igen. Miután megköttetett az üzlet, az ajánlatkérő elégedett volt, mivel teljes mértékben megoldották a problémáját, és a beszállító is örült, mivel lett egy elégedett ügyfele, aki ráadásul sokkal nagyobb értékben vásárolt, mint azt az eredeti ajánlat alapján feltételezni lehetett.

 

3. Ha csúszna az ajánlat kiküldése

Vannak esetek, amikor az ajánlat olyan összetett, hogy több napig vagy akár egy-két hétig is eltart az elkészítése. Sok ügyfelünk ott hibázik, hogy ilyen esetben buzgón dolgozik az ajánlaton, de elfelejti erről tájékoztatni az ajánlatkérőt, aki csak vár és vár.
Ezt nem érdemes megvárni, mert súlyos összegekbe kerülhet az Ön cégének!

Ha több napig készül egy ajánlat, akkor érdemes felhívni az ajánlatkérőt vagy emailt írni neki, és közölni vele egy körülbelüli időpontot, amikor érkezik az ajánlat. Így az Ön értékesítője is nyugodtan tud dolgozni a részletes ajánlaton és az érdeklődő bizalma is töretlen a cég iránt.

 

A legfontosabb, hogy a beszerző érezze, hogy foglalkoznak vele, ezt az Ön értékesítője pedig úgy érheti el, hogy folyamatosan tartja vele a kapcsolatot és tájékoztatja arról, hogy hol tart a folyamat.

 

4. Ha speciális a kérés

A Táblázat.hu-t használó beszerzők közül sokan nehezményezik, amikor nem világos számukra, hogy egy potenciális beszállítócégnél ki foglalkozik az ő ajánlatkérésükkel, és minden nap valaki más hívogatja őket, aki általában ugyanazokat a kérdéseket teszi fel az igényelt termékről/szolgáltatásról. Ha olyan összetett az igény, hogy több személy bevonása szükséges a teljes ajánlat összeállításához, akkor is törekedjünk arra, hogy az ajánlatkérővel csak egyetlen kolléga legyen kapcsolatban. Nem fest jó képet a cégről, ha különböző osztályok hívogatják a beszerzőt, akinek minden esetben el kell mondania az igénye részleteit. Egy ajánlatkérőhöz érdemes egy accountot rendelni, akinek az is a feladata, hogy begyűjtsön minden lényeges információt az ajánlat összeállításhoz.

 

Hogyan juthat új vevőkhöz, ajánlatkérésekhez?

 

Ha szeretne új érdeklődéseket, ajánlatkéréseket begyűjteni és ezekből új vevőket nyerni jelentkezzen egy ingyenes konzultációra tanácsadónkkal. Ezeken túl számos, a fentiekhez hasonló gyakorlati tanácsot osztunk meg Önnel, melyeket akár azonnal elkezdhet alkalmazni az értékesítés növelése céljából.

 

Jelentkezem

További információt szeretnék
loading gif
Betöltés...