Így ne hagyja veszni a potenciális üzletet

A Táblázat.hu-nál sokszor tapasztaljuk azt, hogy ha olyan igény érkezik ügyfelünkhöz, amit ő nem tud kiszolgálni, akkor egyszerűen nem válaszol a megkeresésre. Ennél nagyobb hibát egy beszállító nem tud elkövetni, hiszen ekkor garantáltan bevételtől esik el, ráadásul nem válaszolni egy bejövő megkeresésre illetlenség is és nem alakít ki jó képet az adott cégről.

 

Az alábbiakban összeszedtünk 3+1 tippet arra vonatkozóan, hogy mi a teendő az ilyen jellegű megkeresésekkel. Az ötletek célja, hogy az Ön cégét bevételhez juttassa és egyúttal növelje a reputációját is.

1. Telefonáljon!

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy milyen fontos az azonnali kapcsolatfelvétel egy árajánlat beérkezése után. A telefonhívás minimális energiába kerül, általa viszont kiderülhet, hogy az ügyféligény teljesen más, mint amire ajánlatot kértek. Ne felejtse el, hogy a beszerző nem szakértője az adott terméknek. Nála felmerült egy probléma, amire megoldást keres, de nem biztos, hogy pontosan tudja, hogy milyen termék vagy szolgáltatás fogja ezt megoldani. Segítsen hát neki ebben!

 

2. Javasoljon alternatívákat!

Ha a pontosítás után kiderül, hogy az Ön cége valóban nem rendelkezik a keresett termékkel, akkor javasoljon alternatívákat: más márkát, más méretet, más időpontot! Elképzelhető, hogy egy adott megoldáshoz történő ragaszkodás csupán a beszerzőn múlik, de ha Ön ajánl olyan alternatívát, ami számára kedvezőbb, mint az eredeti elképzelése, akkor könnyen meggondolhatja magát és Öntől vásárolhat.

 

3. Mi a teendő a nem létező ügyféligénnyel?

Előfordulhat, hogy a beszerző olyasmit szeretne, amire nemhogy Önnél nincs megoldás, hanem sehol máshol sem. Ha ebben az esetben Ön ezt elmondja neki, majd ráteszi a telefont, azzal garantáltan ügyfelet veszített: mivel a beszerzőnél továbbra is fennáll a megoldandó probléma, jó eséllyel az Ön versenytársához fog fordulni, vagyis Ön konkrétan pénzt veszített. Az ilyen eseteknél az a kulcs, hogy Ön pontosan megértse a beszerző problémáját és a lehető legjobb alternatív megoldást kínálja fel számára.

 

4. Ha valóban nem tud segíteni

Abban az esetben sem érdemes elhajtani a vevőt, ha Ön biztosan nem tudja kiszolgálni a bejövő megkeresést. Ha például az illető egy Volvo földmunkagéphez keres alkatrészt, de az Ön cége nem forgalmaz ilyesmit, akkor a helyzet elég egyértelmű: itt nem lesz üzlet, legalábbis most biztosan nem.

 

Mit tehet Ön ebben az esetben?

Ajánljon olyan cégeket - akár versenytársakat is -, akikről Ön biztosan tudja, hogy megbízhatóak és forgalmazzák az adott márkát. Ha van extra információja a szóban forgó cégekről, ossza meg azokat is az ajánlatkérővel. A beszerző hálás lesz Önnek és legközelebb nagyobb eséllyel fordul Önhöz, mintha egyszerűen csak rátette volna a telefont azzal, hogy Ön nem tud segíteni.

 

Hogyan juthat új vevőkhöz, ajánlatkérésekhez?

 

Ha szeretne új érdeklődéseket, ajánlatkéréseket begyűjteni és ezekből új vevőket nyerni jelentkezzen egy ingyenes konzultációra tanácsadónkkal. Ezeken túl számos, a fentiekhez hasonló gyakorlati tanácsot osztunk meg Önnel, melyeket akár azonnal elkezdhet alkalmazni az értékesítés növelése céljából.

 

Jelentkezem

További információt szeretnék
loading gif
Betöltés...