Íme 3 tipp a hatékony értékesítéshez
Sok cégvezető és értékesítő vélekedik úgy, hogy az árajánlat legfontosabb része maga az ár, legutóbbi elemzésünk alapján ez azonban óriási tévedés. Az ár is fontos, de nem a legfontosabb: a beszállító gyorsasága, az ajánlat részletessége és a kapcsolattartás minősége többet nyom a latban, mint maga az összeg.
Íme, 3 ötlet arra vonatkozóan, hogy hogyan adjon olyan árajánlatot, amit a legnagyobb valószínűséggel fogadnak el
1. Részletek
Amikor Ön lefoglal egy hotelszobát, akkor az ár mellett még rengeteg más paramétert is figyelembe vesz: berendezést, elhelyezkedést, kényelmi szolgáltatásokat, méretet, korábbi vendégek értékeléseit, stb. A beszerzők is pontosan így vannak az ajánlatkéréssel: nem csupán az adott termék árára kíváncsiak, mivel nagyon sok egyéb tényező is fontos számukra a döntés meghozatala során. Annak érdekében, hogy a beszerző minél könnyebben döntsön és az Ön cége mellett tegye a voksát, foglalja bele az ajánlatba az alábbiakat is
- ha fizikai termékről van szó, akkor az összes mérhető paramétert: szélességet, magasságot, hosszt, súlyt, áramigényt, tárolási információkat, stb.
- ha szolgáltatásról van szó, akkor a lehető legtöbb részletet vele kapcsolatban
- fotókat és ha rendelkezésre áll, akkor videót is a termékről
- katalógust az adott termékvonalról
- üzembehelyezési információkatkarbantartási információkat
2. Pro-k és kontrák
A beszerző a legtöbb esetben nem szakértője az adott terméknek. Érdemes segíteni őt azzal, hogy leírjuk a termék mellett és ellen szóló érveket. A pro-k és kontrák listázásával az Ön cége szakértőként pozicionálhatja magát, egyúttal növeli a bizalmat a vállalkozása irányában, ez tehát egy win-win szituáció. Az érvek és ellenérvek felsorakoztatása akkor lehet különösen hatékony, ha Ön egyszerre több terméket foglal bele az ajánlatába, hiszen ekkor csökkenti az esélyét annak, hogy a kontrák elveszik a beszállító kedvét a terméktől. Az érvek és ellenérvek arányára figyeljen: több pro érvet foglaljon az ajánlatba, mint kontrát, elvégre a cél az értékesítés, nem az, hogy lebeszélje a beszerzőt a termékről.
Azért is érdemes belefoglalni a termék jó és rossz tulajdonságait az ajánlatba, mert a potenciális vásárló az ő vevőjét maga fogja betanítani, vagyis ezzel segíti az ő jövendőbeli munkáját is.
3. Ne szidja a konkurenciát!
Az ajánlatban soha ne említse a konkurenciát, semmilyen összefüggésben. Nem vet jó fényt egy cégre, ha a versenytársát szapulja, ráadásul az eredeti szándékkal éppen ellentétes hatást érhet el. A legjobb, ha úgy tesz, mintha a konkurencia nem is létezne, a versenytársak megítélését pedig bízza a beszerzőre.
Ha az Ön ajánlata tartalmazza a fent említett elemeket, időben küldi, az értékesítők pedig készségesek a beszerzővel és folyamatosan kommunikálnak, akkor Önnek minden esélye megvan arra, hogy az ajánlatból üzlet legyen.
Hogyan juthat új vevőkhöz, ajánlatkérésekhez?
Ha szeretne új érdeklődéseket, ajánlatkéréseket begyűjteni és ezekből új vevőket nyerni jelentkezzen egy ingyenes konzultációra tanácsadónkkal. Ezeken túl számos, a fentiekhez hasonló gyakorlati tanácsot osztunk meg Önnel, melyeket akár azonnal elkezdhet alkalmazni az értékesítés növelése céljából.