Hűséges visszajáró vevői vannak?

Ez nagyszerű! Azért ne feledkezzen meg  az új vevőkről sem, mert ők képezhetik a növekedés motorját!

Hogyan lehet elérni, hogy az érdeklődőkből a lehető legtöbb, új vevő is legyen?

Több mint tízezer érdeklődést vizsgáltunk meg a tablazat.hu-n leadottak közül. Ezek egyik része megmaradt érdeklődésnek, másik része viszont üzletkötéssel végződött.

Mik a legfontosabb szabályok, amiket be kell tartanunk az új vevők megszerzésének érdekében?

  1. Az érdeklődést, vevőigényt olyan gyorsan meg kell válaszolni amennyire csak lehet.  Minél később válaszolunk egy ajánlatkérésre, annál valószínűbb, hogy az ajánlatkérőnek már sikerült felvennie a kapcsolatot más forgalmazóval, és akár a keresett terméket is sikerült már mástól beszereznie. Akkor is érdemes egy-két sorban reagálni, ha érdemi választ nem tudunk adni. A beszerző így tudni fogja, hogy legközelebb mással kapcsolatban számíthat a cégre.


     
  2. Az érdeklődőtől úgy érdemes begyűjteni az ajánlatadáshoz szükséges információt, ahogy a leggyorsabb és legkényelmesebb számára. Ez leggyakrabban a telefon. 
Nem érdemes hosszú levelezésekbe bocsátkozni, mert így rendkívül hosszúra nyúlik  a folyamat és kevésbé lesz személyes. Szintén nem érdemes további feladatokat adni az érdeklődőnek (pl. menjen fel weboldalunkra és nézze meg ott, hívja fel területi képviselőnket stb.) mert ilyenkor gyakran inkább továbbáll

     
  3. Lényeges, hogy részletes ajánlatot adjunk. Önmagában az ár nem elegendő! 
Az árra természetesen mindenki kíváncsi, de az áron kívül egy üzlet lebonyolításához jóval több információ szükséges, amelyek feltárása újabb felesleges köröket jelenthet az üzletkötés előtt. Minél inkább személyre szabott a válasz, annál valószínűbb, hogy az ajánlatkérőből végül megrendelő lesz, sőt akár visszatérő megrendelő”.

     
  4. Talán a legfontosabb dolog az összes közül az utókezelés! Az ajánlat elküldése csupán az első lépés. Fontos ezután ismét telefonon felvenni a kapcsolatot, az érdeklődővel, hogy esetleges kérdéseit megválaszoljuk, kételyeit eloszlassuk. A jó üzleti kapcsolat nem terem minden bokorban, keményen meg kell érte dolgozni. Egy gyümölcsöző partneri viszonyt csak folyamatos kapcsolattartással lehet kialakítani.

     
  5. Mindig ajánljunk alternatívát! Előfordul, hogy az érdeklődés  olyan márkára vagy típusra vonatkozik, amely már nem elérhető, vagy a Önök nem forgalmazzák. Ilyenkor az egyik legnagyobb hiba, amit a cég tehet, ha elengedi az ajánlatkérő kezét. Mindenképp célszerű helyettesítő terméket, alternatív megoldást ajánlani. Közel sem biztos, hogy a beszerző számára csak egyfajta termék használható. Emellett pedig egy szakértői termékajánlás a cég hitelét is erősítheti.

     
  6. Sose becsüljük le a kis tételt! A termék megfelelő minőségéről való megbizonyosodás érdekében a beszerzők gyakran élnek azzal a módszerrel, hogy előbb csupán kis tételben mintadarabot rendelnek. Ha úgy látják, hogy megtalálták az adott termék megfelelő beszállítóját, csak akkor rendelnek nagyobb mennyiséget. Ne az alacsony potenciális haszonnal járó megrendelést lássa ezekben az érdeklődésekben.