Robbanás előtt a B2B online kereskedelem?

Számokra lefordítva ez azt jelenti, hogy a B2B online kereskedelem több mint négyszeres tempóban növekszik a B2C-hez képest! Becslések szerint 2020-ra dupla akkora volumen fogja jellemezni a B2B online kereskedelmet, mint a B2C-t. Ez szédítő növekedés!

Nagyon érdekes tendenciák figyelhetőek meg a világban b2b kereskedelem terén.

A fejlett piacokon néhány év alatt már 35%-ra nőtt az interneten történő B2B, tehát cégek közti termékek és szolgáltatások kereskedelme. Itthon ettől néhány évvel le vagyunk maradva, de a tendenciák egyértelműen itt is erre mutatnak. A céges beszerzések egyre nagyobb hányada az interneten történik és a tempó fokozódik.

Lakossági termékeknél egyébként ez a folyamat régóta érezhető, gondoljon csak egy könyv vagy egy TV vásárlásra, kötelező biztosítás kötésére. Aki magánemberként megszokja, hogy információgyűjtésre, összehasonlításra és a beszerzésre az internetet használja, az a munkájában is előszeretettel így tesz.

Mit jelent ez a folyamat egy ipari cégre nézve?

Az új vevők és érdeklődők egyre nagyobb hányadát lehet interneten keresztül megszerezni. Persze ez nem azt jelenti, hogy minden pénz és energia amit internetes vevőszerzésre költünk busásan megtérül! Nagyon sok módszer van ami a B2C (tehát lakossági felhasználók felé történő) internetes értékesítés során remekül működik, cégek felé történő értékesítésre viszont teljesen alkalmatlan.

De akkor milyen, valóban hatékony internetes vevőszerző módszerek léteznek egy ipari cég számára? Hogyan lehet eldönteni egy módszerről, hogy az valóban jól működik vagy csak pénzkidobás?

Az elmúlt 9 évben több tízezer sikeres internetes ipari beszerzést követtünk végig és elemeztünk. Az ezekből leszűrt tapasztalatok alapján kidolgoztunk egy jól működő vevőszerző megoldást ipari cégeknek.